Peste 150 de antreprenori locali, oameni de afaceri, investitori, consultanți de business și analiști s-au reunit pe 11 noiembrie 2015 la Gala „Campioni în Business”, pentru a afla cine este „Antreprenorul Anului” 2015 și cine sunt cele mai îndrăznețe, dinamice și vizionare companii din regiunea Muntenia.

Titlul „Antreprenorul Anului” i-a fost oferit lui Raul Ciurtin, președintele Albalact, omul din spatele companiei românești care a reușit să depășească giganți multinaționali și să inspire întregul mediu de business din România. Trofeul este o recunoaștere a ambiției, susținută de inovație, de care Raul Ciurtin a dat dovadă de-a lungul activității sale antreprenoriale, culminând cu anul 2014, când a reușit să claseze Albalact în fruntea celor mai mari producători de lactate. Printre brandurile de referință ale Albalact se numără Zuzu, Fulga, Rarăul și Poiana Florilor. Premiul i-a fost înmânat de Adrian Mihai, fondatorul Fan Courier, „Antreprenorul Anului” 2014.

„Sunt foarte mândru că, după 16 ani de lupte, Albalact a devenit o companie foarte competitivă în România. Am făcut față multor provocări, dar în fiecare zi ne-am păstrat credința că lucrurile se pot face mai bine. Nimic din tot ce am realizat nu ar fi fost posibil fără o echipă sudată și fără obiective clare și realiste. În România, sunt foarte mulți campioni în business, chiar dacă nu iau premii”, a declarat Raul Ciurtin, președintele Albalact.

La rândul lui, Adrian Mihai le-a vorbit celor prezenți despre convingerile lui în ceea ce privește antreprenoriatul. Crede că antreprenorii nu pot fi altfel decât optimiști și că pesimiștii au dispărut demult din peisaj. „Atunci când pui totul la bătaie – spune el – trebuie să fii optimist”.

Fondatorul Fan Courier a mărturisit că, dacă ar putea să dea timpul înapoi, ar face o serie de schimbări. „Tinerii cred că doar cariera și doar partea financiară sunt importante. Așa am crezut și eu și mi-am neglijat sănătatea, familia și prietenii. Acum, aș lua cu totul alte decizii”, a povestit Adrian Mihai. „Antreprenorul Anului” 2014 a atras atenția că succesul este un drum pe care mergi tot timpul, nu un punct în care ai ajuns și te oprești.

În cadrul Proiectului „Campioni în Business” au fost premiate 31 de companii cu cele mai mari și mai spectaculoase creșteri ale cifrei de afaceri și ale numărului de angajați din regiunile Muntenia, Transilvania și Moldova. Partenerii evenimentului, Enterprise Investors,  BCR, Pwc România și Asociația Triple Helix, au acordat trofeele în funcție de transparența operațiunilor, spiritul inovator, implicarea în comunitățile locale și valoarea adăugată adusă mediului de business local.

Cei trei zeci și unu de Campioni în Business au fost împărțiți în patru categorii: companii care au fost premiate în cadrul edițiilor anterioare ale proiectului și care au continuat să aibă rezultate semnificative în business, companii cu cifra de afaceri între 3 și 15 milioane de euro, companii cu cifra de afaceri de peste 15 milioane de euro și companii care au fost premiate pentru viziune în business.

‘Campioni în Business’ a ajuns în acest an la a V-a ediție. Încă de la început, ne-am dorit să creăm o comunitate puternică a antreprenorilor de succes și credem că am reușit. De-a lungul timpului, am descoperit peste 100 de campioni în business, adevărate modele pentru societate, pe care dorim să îi ajutăm să se cunoască, să interacționeze și să colaboreze în afaceri”, a declarat Șerban Roman, Country Director Enterprise Investors.

„’Campioni în Business’ este un fenomen. Este un mod de a fi, de a trăi și de a construi. Antreprenorii descoperiți și premiați în cadrul proiectului sunt cei care își conduc afacerile cu trudă, onestitate și inventivitate și care, alături de oamenii care lucrează cot la cot cu ei, ajută la eradicarea sărăciei din România și la crearea prosperității”, potrivit lui Sergiu Manea, CEO BCR.

„Anul 2015 a fost un an teribil din mai multe puncte de vedere. Poate singurul segment care și-a dus la bun sfârșit obiectivele este cel al antreprenorilor. Ce am învățat de la ei? Că nu există eșec. Chiar dacă noi, românii, am învățat, am fost educați sau am fost obligați să culpabilizăm eșecul, limba română ne aduce aminte că numai cine nu muncește, nu greșește. Când spunem ‘Campioni în Business’, vorbim despre inovare. Pentru antreprenorii de succes din România, nu este un concept abstract, este un mod de viață. Ei sunt cei care i-au dat sens și fac ca ideile să devină realitate. Dacă există o calitate de bază a antreprenorului român, aceea este că știe să facă față situațiilor impredictibile și să inoveze”, crede Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.

„Leadershipul în business pe care îl sărbătorim de ani buni la ‘Campioni în Business’ trebuie să aibă gala lui. Mă bucur să văd că există deja o comunitate creată în jurul acestui proiect, comunitate care ajută la dezvoltarea României. Antreprenorii de succes pe care îi premiem demonstrează că în țara noastră se face performanță. Este important ca aceste modele să iasă în față, să fie văzute și lumea să știe că ele există”, consideră Irina Anghel-Enescu, Fondatorul și Președintele Asociației Triple Helix.

„Le mulțumesc celor care trudesc la acest proiect frumos: Enterprise Investors, BCR, PwC România și Asociația Triple Helix. ‘Campioni în Business’ îi descoperă pe antreprenorii cu cele mai bune rezultate în business și cineva trebuia să le scrie poveștile de succes. Acest privilegiu îl are Ziarul Financiar, partenerul media al proiectului”, a subliniat Cristian Hoștiuc, Directorul editorial al Ziarului Financiar.

Campioni in Business Transilvania  Campioni in Business Moldova     Campioni in Business Muntenia